بهترین عمل جراحی برای بهبود بینایی

بهترین عمل جراحی

بهترین عمل جراحی برای بهبود بینایی به وابستگی به نوع مشکل بینایی، سلامت عمومی چشمان شما و توصیه‌های پزشکان معالج شما متغیر است. در زیر به برخی از جراحی‌های رایج تصحیح بینایی اشاره می‌شود، اما انتخاب عمل جراحی مناسب باید با پزشک چشم متخصص مشورت شود:

۱. جراحی لیزیک: لیزیک یکی از معروف‌ترین و رایج‌ترین جراحی‌های تصحیح بینایی است. این عمل جراحی برای تصحیح مشکلات مانند کوتاه‌بینی، دوربینی، و آستیگماتیسم (عدم تمرکز نور) مناسب است. در لیزیک، با استفاده از یک لیزر Excimer، تغییرات روی قرنیه اعمال می‌شود.

۲. جراحی فمتو لیزیک (Femto-LASIK): این روش به لیزیک شباهت دارد، اما برای ایجاد برش در قرنیه از لیزر Femtosecond استفاده می‌شود. این روش به طور دقیق‌تر و کمتر مشکلات جانبی بهبود بینایی را فراهم می‌کند.

۳. جراحی اسمایل (SMILE): SMILE یک روش تصحیح بینایی نسبتاً جدید است که برای کوتاه‌بینی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این روش، با استفاده از لیزر Femtosecond، برشی نازک در عمق قرنیه ایجاد می‌شود تا شکل عدسی چشم تغییر کند.

۴. عمل جراحی آب مروارید: این عمل جراحی برای تصحیح مشکلات عدسی چشم مانند عدم شفافیت عدسیها و کاتاراکت استفاده می‌شود. در این عمل، عدسی آسیب‌دیده حذف شده و عدسی مصنوعی جایگزین می‌شود.

 

بهترین عمل جراحی

۵. جراحی شبکیه: این عمل جراحی برای تصحیح مشکلات شبکیه چشم، مانند جدایی شبکیه، استفاده می‌شود. این نوع جراحی برای حفظ بینایی بسیار حیاتی است.

بهترین عمل جراحی برای بهبود بینایی بستگی به نوع مشکل بینایی، شرایط شخصی شما و توصیه‌های پزشکان دارد.

برای تصمیم‌گیری بهتر، بهتر است با پزشک چشم متخصص مشورت کنید و بر اساس تشخیص او، بهترین راه حل را انتخاب کنید.

برای مشورت با دکتر متخصص ما دکتر مینا اوجانی را به شما معرفی میکنیم.

بهترین عمل جراحی برای بهبود بینایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول